onsdag 17 augusti 2011

Holland

Ja, så snabbt har 6 dagar gått och ändå känns det som om jag varit iväg super länge. Sammanfattning.

Holländare är fantastiskt vänliga, överallt och i alla situationer. Hjälpsamma. Alla pratar engelska vilket har gjort mitt besök där mycket enkelt.

Jag kunde inte hitta något typisk hollänsk mat. Man äter mycket bröd, frukost och lunch. Alla snack barer erbjuder bröd med något på och sedan grattinerat. En hel del fritterat.

Att transportera sig genom landet och genom städerna är enkelt. I Haag ropas alla stopp ut på både hollänska och engelska. Väldigt trevligt. Varför gör man inte det hemma? Vi har ju massor av turister.

Här har man dock ännu inte förstått värdet av att plocka upp skiten efter sina hundar. Det gäller att se upp var man går. Det är nog det enda minus jag har noterat. Nja, förutom att man aldrig tar av sig skorna. Jag som älskar att gå barfota får ju lite bekymmer. Och gardinerna alltid fördragna. Mmm... många har det, inte alla.

Överlag känns människorna varma och vänliga. Nya kontakter skapas oerhört enkelt och snabbt.

Holland är att rekommendera.

Puss på er alla mina darlingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar